DIY: organizer na bransoletki

1/12/2015

Witajcie!

Dziś moje robótki ręczne, czyli pomysł na ogarnięcie bałaganu w biżuterii. Też tak macie, że choćbyście nie wiem jak często sprzątały i układały Wasze skarby, to i tak w ciągu tygodnia wszystko się poplącze? Problem z przechowywaniem biżuterii jest dosyć częsty. 


Swoje rzeczy trzymałam w zwykłym pudełku i wystarczyła chwila nieuwagi, aby złośliwy chochlik (ten sam, który plącze słuchawki) wykonał swoją robotę i później zastaję takie coś.

Ale ale... 
Można pobuszować w Internecie, żeby znaleźć odcinek ,,Perfekcyjnej Pani Domu", w której radzi jak prostym sposobem pozbyć się bałaganu w dodatkach. Lekko zmodyfikowany przepis na własny organizer na bransoletki i zegarki znajdziecie poniżej :)

Potrzebne nam będą:
  • małe pudełko
  • rolki po papierze
  • materiał (byle nie śliski)
  • nożyczki, igła, nici

1. Na początku szykujemy sobie powierzchnię do pracy. Miarką mierzymy wysokość i obwód rolki po papierze. Materiał rozkładamy na płasko i zaznaczamy odmierzone parametry + ok. 1 cm na zakładkę. Wycinamy.


2. Kolejnym krokiem jest zszycie materiału, najlepiej na rolce. Owijamy materiałem (lewą stroną), zszywamy boki (nie musi być idealnie równo) i znów odwracamy, tym razem delikatnie, na właściwą stronę, tak aby zaszewka znajdowała się w środku rolki - nie będzie wtedy widoczna. Boczne, wystające części materiału wkładamy do środka rolki i również przyszywamy - dzięki temu materiał nie będzie nam się przesuwał.


 3. W ten sposób produkujemy tyle rolek ile nam potrzeba :) Mi wystarczyły 3 małe rolki, ponieważ wybrane przeze mnie pudełko było niewielkie.


4. Ostatnia część, czyli nakładamy bransoletki/zegarki na rolki i wkładamy je do pudelka. Wszystko powinno idealnie pasować :) Efekt widoczny na zdjęciu. Pudełko zamykamy, żeby nam się nic nie kurzyło i odstawiamy na półkę. Najlepiej sprawdzają się pudełeczka twarde: tekturowe, drewniane lub plastikowe.


Alternatywną i na pewno szybszą metodą jest użycie papieru dekoracyjnego i kleju, bądź taśmy klejącej. Wolałam jednak pozostać przy materiale, gdyż nie jest śliski i bransoletki trzymają się w jednym miejscu. 

Jak Wam się podoba :)

E.

You Might Also Like

5 komentarzy

  1. te pudełko jest genialne! :) bardzo mi się podoba ten pomysł. U mnie sytuacja wygląda dokładnie tak samo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł <3 uwielbiam rzeczy DIY

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł bardzo mi się podoba - zapamietam go sobie, bo ja też w końcu muszę zrobić porządek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł:) U mnie zawsze burdel w bibelotach:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Staram się odpowiadać na wszystkie wiadomości. Jeśli chcesz to obserwuj ;)