DIY: Szybkie i proste wiszące kolczyki v.1

3/13/2022

 Witajcie!

Przypominajka

Kilka lat temu zaczęłam się uczyć samodzielnego wykonywania biżuterii i przez ten czas sporo się nauczyłam (metodą prób i błędów). W Internecie można znaleźć naprawdę wiele fajnych tutoriali dla początkujących, a gdy już opanuje się podstawy, to możemy tworzyć do woli. Tak naprawdę ogranicza nas tylko własna kreatywność. 

Mam wrażenie, że w czasach ,,fast fashion" i ogólnej dostępności wszelakich dodatków w sklepach stacjonarnych i internetowych, coraz mniej osób bawi się w tworzenie biżuterii. Przecież w kilka minut możemy znaleźć i kupić dowolną rzecz, często za kilka złotych, a gdy nam się znudzi - bez żalu porzucić. Nie każdy ma też cierpliwość do takiej dłubaniny i woli wybierać gotowe produkty. A dla mnie to wspaniała zabawa i forma spędzania wolnego czasu! Co jakiś czas, w wolny wieczór, lubię sobie usiąść przy swoim organizerze z półfabrykatami do tworzenia biżuterii i wykonać jakiś nowy projekt. Ostatnio najczęściej stawiam na proste formy, delikatne i minimalistyczne, ale w swojej kolekcji mam też bardziej wyraziste i kolorowe twory. 

Dziś mój ulubiony przepis na szybkie i proste kolczyki wiszące. Do ich wykonania potrzebne są tak naprawdę tylko 3 rzeczy. Użyłam koralików czeskich, które mają oryginalny kształt i są fasetowane, dzięki czemu pięknie się błyszczą. Jeśli się znudzą - można jest rozmontować i z tych samych materiałów stworzyć coś zupełnie nowego. 


Potrzebne będą:
  • szpilki typu gwoździe
  • zapięcia bigle 
  • koraliki - u mnie to tzw. Czeskie (konkretnie Fire Polish Hematite) w 3 wielkościach
  • szczypce

Wykonanie

1. Najpierw określamy długość kolczyków, którą chcemy uzyskać i dobieramy do niej odpowiednią ilość koralików. Ważne, żeby nie dokładać koralików na całą długość szpilki - trzeba zostawić trochę wolnej przestrzeni na górze, aby mieć z czego wykonać oczko. 
2. Kombinujemy z ułożeniem i kolejnością koralików. Osobiście bardzo lubię robić projekty złożone z takiego samego rodzaju koralików, ale różnej wielkości. Największe znajdują się najbliżej ucha, a dalej umieszczam te coraz mniejsze.
3. Jeśli trzeba - przycinamy nieco górną część szpilki i zostawiamy tyle, żeby móc zrobić oczko na zakończenie. Zanim zakończę kolczyk przewlekam szpilkę przez zapięcie.
4. Gotowe! Kilka minut roboty, a można uzyskać całkiem fajny efekt. Bardzo lubię taką prostą biżuterię.



You Might Also Like

2 komentarzy

Dziękuję za każdy komentarz :) Staram się odpowiadać na wszystkie wiadomości. Jeśli chcesz to obserwuj ;)