Muffinki czekoladowe

4/15/2014

Witajcie!

Pogoda znów nie rozpieszcza, więc szykuję nowe posty. Dzisiaj trochę od kuchni :)

Przed świętami w sklepach można znaleźć wszelkiego rodzaju kuchenne urządzenia i akcesoria w promocyjnych cenach. W grudniu w ten sposób dorobiłam się blendera, a w zeszłym tygodniu – blaszki do muffinek. Skoro mam trochę czasu, to postanowiłam zrobić jej chrzest bojowy:) Przedstawiam Wam przepis na podstawowe i najszybsze muffinki czekoladowe.

Czas wykonania: 30 minut (10 minut przygotowania + 20 minut pieczenia)
Przepis stąd



Składniki:
  • 225 g mąki pszennej
  • 3 czubate łyżeczki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g czekolady (ja dałam pół na pół gorzkiej i mlecznej)
  • 200 ml mleka
  • 1 (duże) jajko
  • 150 g cukru (może być też brązowy)
  • 1/2 szklanki oleju
  • opcjonalnie kilka kropel aromatu do ciast





W jednej misce łączymy składniki suche tj. mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę. W drugim naczyniu roztrzepujemy jajko, dodajemy do tego mleko i olej. Wszystkie składniki łączymy razem i mieszamy, aż do połączenia. Na koniec dodajemy czekoladę. Formę do muffinek wykładamy papilotkami (ja za swoje zapłaciłam ok. 4 zł za 60 sztuk w Carrefourze), które napełniamy do 3/4 wysokości gotowym ciastem. Piekarnik nastawiamy na 200 stopni i pieczemy ok. 20 minut. Z takich proporcji wychodzi 16-18 babeczek.Takie muffinki są mięciutkie i pachnące, ale nie mocno czekoladowe. Mimo sporej ilości cukru i czekolady, nie czuć tej słodyczy i po zjedzeniu kilku nadal nie będziecie mieli dość :) Z racji szybkiego wykonania świetnie nadają się na poczęstunek dla niespodziewanych gości.
Już niedługo na blogu pojawi się nowa seria wpisów :)


E. 

You Might Also Like

0 komentarzy

Dziękuję za każdy komentarz :) Staram się odpowiadać na wszystkie wiadomości. Jeśli chcesz to obserwuj ;)