DIY: Spodnie z dziurami na kolanach

7/14/2015

Witajcie!

Dziś poruszam ,,ważną sprawę" - jak podziurawić spodnie, żeby wyglądały tak fajnie jak te ze sklepu? Wszak ludzie potrafią zapłacić bardzo dużo za coś, co wydaje się felerne. Po co komu dziurawe spodnie? Ano wyglądają ciekawie i modnie. Obecnie ciężko byłoby znaleźć sklep, w którym nie ma przecieranych jeansów. Ale czemuż mam płacić za coś, co mogę zrobić sama w domu?


Dla porównania: spodnie z obecnej kolekcji Zary, czyli im więcej dziur tym więcej za nie zapłacimy.
Za jedno dziurawe kolano - 119 zł, za dwa przetarcia i więcej - 199 zł. Ciężko mi wytłumaczyć to zjawisko. W internecie można znaleźć mnóstwo propozycji za wygórowaną cenę, niekiedy dziurawe spodnie są droższe niż zwykłe, całe jeansy.

Pod nóż (a właściwie nożyczki) trafiły moje stare, czarne rurki, które sprawdzały się raczej jako domowe, a nie wyjściowe spodnie. Dość sprane, naturalnie przetarte w paru miejscach. Idealne do metamorfozy :) Krok po kroku opiszę, co zrobiłam, aby wyglądały znów awangardowo i trochę nonszalancko.

1. Potrzebne będą:

  • stare spodnie
  • nożyczki
  • ołówek/marker
  • ewentualnie pumeks

2. Zaznaczamy ołówkiem miejsce, w którym chcemy zrobić dziurę. Najlepiej założyć spodnie i dokładnie określić to miejsce przed lustrem. Unikniemy wtedy sytuacji, w której okaże się, że dziury są za wysoko/nisko lub są niesymetryczne (chyba, że to zamierzony efekt).


3. Zdejmujemy spodnie i kładziemy je na płaskiej powierzchni. Przy pomocy nożyczek robimy pierwsze cięcie. Jedna prosta linia od szwu do szwu.


4. Powtarzamy to samo na drugim kolanie. Chciałam uzyskać symetryczne dziury, na tej samej wysokości, więc wyglądało to tak:


5. Ostatnim etapem jest powiększanie dziur. W ten sposób będą lepiej widoczne. W miejscu rozciętego jeansu wycinamy coś na kształt elipsy. Na koniec możemy postrzępić brzegi materiału przy pomocy pumeksu, delikatnie rozcierając. Ja już bardziej nie męczyłam spodni i zatrzymałam się na etapie samych dziur ;)


6. Gotowe! Zajęło mi to tylko kilka minut, a spodnie wyglądają inaczej. Wykorzystałam stare jeansy, to samo Wam również polecam. Jeśli jednak ciężko byłoby Wam rozstać się w ulubionymi spodniami, to wybierzcie się do lunpeksu, gdzie za grosze możecie kupić nowe i dowolnie je przerobić. Nie ma ograniczeń, w końcu ilość i rodzaj dziur zależy tylko od Was ;) Niżej możecie zobaczyć jak spodnie prezentują się teraz na mnie. Z kolei to zdjęcie to zapowiedź przyszłego posta, który postaram się opublikować już w czwartek! 



E.

You Might Also Like

9 komentarzy

  1. oj racja dwie stówki za takie 'obdaciuchy' to nieporozumienie :)
    Ja w ogóle jeansów nie noszę, więc mam problem głowy, ale popieram wszelkie DIY !

    OdpowiedzUsuń
  2. Im mniej tym więcej kosztuje, nie tylko przy dziurawych spodniach to widać.
    Sama lubię takie DIY, więc jestem jak najbardziej za ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne te spodnie:) mega wyglądasz w kapeluszu:*

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam te spodnie :)

    http://kaarollkaa.blogspot.com
    w wolnej chwili zapraszam na mojego yt:
    https://www.youtube.com/watch?v=DG2fSsd_Vo0

    OdpowiedzUsuń
  5. Też niedawno tak potraktowałam moje spodnie :-) masz rację, po co kupować podarte jak można samemu to zrobić, a każdy ma w swojej szafie pewnie kilka par dżinsów, w których nie chodzi :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie ci to wyszło!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super :) też tak robiłam dziury ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Odgrzebałam ten wpis i wstawiłam do mojego zestawienia jeansowych tutoriali :) (http://fashavable.blogspot.com/2016/06/9-top-instrukcji-i-inspiracji-na-jeansy.html). Chodzisz w tych spodniach jeszcze ?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Staram się odpowiadać na wszystkie wiadomości. Jeśli chcesz to obserwuj ;)