DIY: Tradycyjny Stroik Bożonarodzeniowy

12/22/2021

 Witajcie!

Wieniec bożonarodzeniowy to prosta w wykonaniu i zarazem efektowna dekoracja na Święta Bożego Narodzenia. Dla mnie najpiękniej prezentują się wieńce i stroiki wykonane z naturalnych materiałów, czyli świeżych gałęzi drzew iglastych, szyszek, suszonych owoców i kwiatów, z niewielką ilością bombek czy kokardek. W sklepach można oczywiście kupić gotowe wianki, ale takie ładniejsze potrafią być bardzo drogie, co jeszcze bardziej nadwyręży (i tak już mocno obciążony kupnem prezentów i innych dekoracji) portfel. A samodzielne wykonanie prostego stroika to koszt maksymalnie kilku do kilkunastu złotych. 


Zaletą własnoręcznie wykonanych wianków jest swoboda w doborze materiałów i kolorów. Można stworzyć ozdobę pasującą do stylu drzwi, innych dekoracji świątecznych czy wedle własnej estetyki. Jeśli chcecie wykonać ozdobę do zawieszenia na drzwiach wejściowych, to warto korzystać z trwałych elementów. Tradycyjne, klasyczne wieńce utrzymane są w zielono-czerwonej kolorystce, a do ich ozdoby wykorzystuje się naturalne materiały: szyszki, kasztany, żołędzie, a także laski cynamonu czy plastry suszonych pomarańczy. Całość wieńczy brązowa lub czerwona kokarda, podkreślająca prostotę wieńca. 

Potrzebne będą:
  • okrągła baza (można wykonać samodzielnie np. z gałązek lub kupić gotową)
  • ciemny drucik lub mocna nitka
  • świeże, zielone gałązki
  • ozdoby (u mnie szyszki i wstążka)
Jeśli chodzi o bazę to spotkałam się z takimi wykonanymi z bardzo różnych rzeczy: z plecionych gałązek, ze słomy, ze styropianu czy drutu. Sama użyłam drutu, który owinęłam sztywnym papierem, aby nabrał trochę objętości. Jeśli Wasz wieniec ma służyć do zawieszenia na drzwi/okno, to polecam stabilne bazy, które nie ugną się pod jego ciężarem. Mój miał akurat zdobić stół, więc wystarczyło, żeby miał odpowiedni kształt i nie musiał być bardzo trwały. 


Po wykonaniu bazy zabrałam się za mocowanie gałązek. Przecinałam je na krótsze, jednakowe fragmenty po 4-5 w jednym pęczku i drucikiem mocowałam do bazy. Kolejny pęczek mocowałam tak, aby przykryć koniec i mocowanie poprzedniego. W razie potrzeby zagęszczałam gałązkami, by nie było widać bazy. Na sam koniec - zdobienia! Lubię minimalistyczne, tradycyjne stroiki, więc ograniczyłam się do szyszek oraz czerwonej kokardy. Można go również zostawić całkiem saute lub tylko w towarzystwie kokardy - w obu wersjach wygląda dobrze. Szyszki można mocować klejem na gorąco, bądź drucikiem, tak samo jak wstążkę. I tak naprawdę to wszystko - świąteczny wieniec jest już gotowy! 


Cała praca zajęła mi maksymalnie godzinę (razem z wykonaniem bazy), była naprawdę łatwa i przyjemna. Post mógłby nazywać się ,,wieniec last minute", ponieważ jesteśmy w stanie wyczarować piękną świąteczną ozdobę do domu, bardzo małym kosztem oraz nakładem czasu. Stroik, który mi wyszedł, jest dość duży, ale wygląda bardzo ładnie i estetycznie. No i w całym pomieszczeniu pięknie pachnie - co najmniej jakby stała w nim żywa choinka! 








You Might Also Like

1 komentarzy

Dziękuję za każdy komentarz :) Staram się odpowiadać na wszystkie wiadomości. Jeśli chcesz to obserwuj ;)